Küçük Yazarlar Kalemlerini Ustalığa Taşıyor

Küçük Yazarlar Kalemlerini Ustalığa Taşıyor
- Küçük Yazarlar Atölyesi’nin İkinci Serisi Başladı
Osmangazi Belediyesi’nin çocukların yazma becerilerini geliştirmek amacıyla hayata geçirdiği
Küçük Yazarlar Atölyesi, ikinci serisiyle yeniden başladı. Emek ve Hüdavendigar Yetenek
Evleri’nde daha önce temel yazarlık eğitimi alan çocukların katılımıyla gerçekleştirilen program,
bu dönem ‘Küçük Yazarlar Ustalaşma Yolunda’ başlığıyla devam ediyor.
Osmangazi Belediyesi, çocukların kültür ve sanat alanındaki gelişimlerini destekleyen eğitim
projeleriyle geleceğin yazarlarını yetiştirmeye devam ediyor. Bu kapsamda Emek ile
Hüdavendigar Yetenek Evleri’nde düzenlenen ‘Küçük Yazarlar Ustalaşma Yolunda’ atölyesinde
temel yazarlık eğitimini tamamlayan minikler, ileri düzey yazma çalışmaları gerçekleştiriyor.
Atölyenin ilk haftasında öğrenciler, önceki eğitimlerde kazandıkları bilgi ve deneyimleri tekrar
ederek yazma süreçlerini güçlendirdi. Program süresince çocuklar; özgün metinler üretme,
kurgu oluşturma ve anlatım teknikleri üzerine yoğun yazı çalışmaları yapacak. Eğitim sonunda
ise her öğrencinin yayınlanabilir düzeyde tamamlanmış bir öyküsü olacak.
“Kitap Çıkarmayı Hedefliyoruz”
Küçük Yazarlar Atölyesi’nde çocuklara edebiyatı sevdirdiklerini söyleyen kurs eğitmeni Pelin
Yılmaz, “Bu atölyede, daha önce temel eğitimi almış çocuklarla çalışıyoruz. Yani aslında onların
bildiklerinin üzerine inşa ediyor, yazmayı daha derinlikli ve daha üretken bir noktaya taşıyoruz.
Bugün küçük bir tekrar yaptık. Ardından çocuklar hemen yazmaya başladı. Konuların nasıl
bulunacağını, bir hikayenin nereden doğduğunu birlikte konuştuk. Sürecin sonunda her
çocuğumuzun elinde yayınlanabilir düzeyde tamamlanmış bir öykü olacak. Zaten birçoğunun
önceki dönemlerden yazdığı öyküler var. Bu atölyede onları daha da geliştirmiş olacağız. Son
aşamada çocuklarımız yazdıkları öyküleri resimleyecek. Tüm bu çalışmaları bir araya getirerek
kitap çıkarmayı hedefliyoruz. Bizim için en büyük kazanım, çocukların kendi hikayelerini kalıcı
bir esere dönüştürdüklerini görmek. Bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyorum”
ifadelerine yer verdi.
Atölyeye katılan çocuklar da, etkinlikten duydukları memnuniyeti dile getirerek kendilerine bu
imkanı sağlayan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkürlerini iletti.