Sultan I. Murad Hüdavendigâr Osmangazi'de Dualarla Anıldı

Sultan I. Murad Hüdavendigâr Osmangazi’de Dualarla Anıldı
- Başkan Aydın’dan Tarih ve Vefa Mesajı
Bursa’nın asırlardır yaşattığı tarih ve medeniyet mirası, Osmangazi Belediyesi’nin düzenlediği
anlamlı programla bir kez daha gelecek nesillere taşındı. Osmanlı Devleti’nin üçüncü padişahı,
adaleti, devlet yönetimindeki başarısı ve fetihleriyle tarihe damga vuran Sultan I. Murad
Hüdavendigâr, vefatının 637’nci yıl dönümünde düzenlenen törenle dualar eşliğinde anıldı.
Çekirge Mahallesi’nde bulunan Sultan I. Murad Hüdavendigâr Camii ve Türbesi’nde düzenlenen
anma programına Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra protokol üyeleri, siyasi
parti temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan programda
Sultan I. Murad Hüdavendigâr ve tüm şehitlerin ruhuna dualar okundu. Türbe ziyaretiyle devam
eden programda katılımcılar, Osmanlı’nın büyük hükümdarını rahmet ve minnetle andı.
Mehteran takımının seslendirdiği marşlar ise tarihi atmosferi güçlendirerek anma programına
ayrı bir anlam kattı.
Programda konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, “Sultan I. Murad Hüdavendigâr,
Osmanlı Devleti’nin beylikten cihan imparatorluğuna uzanan yolunu açan, Balkanlar’da asırlar
boyunca kalıcı bir medeniyet kurulmasına öncülük eden büyük bir komutan, padişah ve
hükümdardır. Bu vesileyle Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ı rahmet ve minnetle anıyor; onunla
birlikte vatan uğruna can veren tüm aziz şehitlerimizi saygı ve rahmetle yad ediyoruz” ifadelerini
kullandı.
“Ecdadımıza Sahip Çıkmak En Önemli Sorumluluklarımızdan Biridir”
Konuşmasında geçtiğimiz hafta gerçekleştirdikleri Kosova ziyaretine de değinen Başkan Aydın,
Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ı şehit düştüğü topraklarda düzenlenen programla rahmet ve
minnetle andıklarını, bugün ise aynı vefa duygusunu Bursa’da yaşattıklarını vurguladı. Bursa’nın
sadece geçmişin izlerini taşıyan bir şehir olmadığını, aynı zamanda medeniyetin temel
taşlarından biri olduğunu belirten Aydın, şu açıklamayı yaptı:
“Ecdadımızı, atalarımızı, bizlere bu güzel vatanı yurt edinenleri unutmamak ve gelecek nesillere
tanıtmak hepimizin ortak sorumluluğudur. Aynı zamanda Bursa’nın fethinin 700. yılı etkinlikleri
kapsamında da dualarımızı ediyor, ikramlarımızı gerçekleştiriyoruz. İnşallah bu kutlu topraklarda
daha nice yüzyıllar birlik ve beraberlik içinde yaşamaya devam edecektir. Bu vesileyle,
devletimizin kurucularını, başta Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak
üzere, Kurtuluş Savaşı’nın ve tüm dönemlerin aziz şehitlerini rahmet, minnet ve saygıyla
anıyorum. Ecdadımıza, tarihimize, kültürümüze ve Bursa’nın taşıdığı eşsiz Osmanlı mirasına
sahip çıkmak, yerel yönetimler olarak en önemli sorumluluklarımızdan biridir. Bu anlamlı
organizasyonda emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza ve katkı sunan herkese gönülden
teşekkür ediyorum.”
Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ile protokol üyeleri
vatandaşlara pilav ikramında bulundu. Geçmiş ile gelecek arasında güçlü bir bağ kuran anma
programı, Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ın aziz hatırasını yaşatırken, Bursa’nın tarihine ve
manevi değerlerine sahip çıkma kararlılığını bir kez daha ortaya koydu.