- “700 Gündür Birlikte Şimdi Daha İleriye”
- Başkan Erkan Aydın 700 Günlük Hizmet Raporunu Paylaştı
- Başkan Aydın: “700 Günde Vaatlerimizin Yaklaşık Yüzde 70’ini Gerçekleştirdik ”
Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, görevde geride bıraktığı 700 günde ilçede hayata
geçirilen projeleri ve yürütülen çalışmaları kamuoyu ile paylaştı. Sosyal destek programlarından
altyapı yatırımlarına, kültür ve sanat projelerinden kentsel gelişim hamlelerine kadar birçok
alanda önemli adımlar attıklarını belirten Aydın, Osmangazi’nin geleceğine yönelik hedeflerini
de açıkladı.
31 Mart 2024’de yapılan yerel seçimlerde Osmangazi Belediye Başkanlığı’na seçilen ve 12
Nisan 2024 tarihinde mazbatasını alarak göreve başlayan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan
Aydın, “700 Gündür Buradayız Şimdi Daha İleriye” başlığıyla düzenlenen basın toplantısıyla
kamuoyunun karşısına çıktı.
Daha önce seçim vaatlerini açıkladığı aynı mekanda, 700 gün sonra basın mensuplarıyla
yeniden bir araya gelen Başkan Aydın’ın toplantısına; CHP Genel Başkan Yardımcısı Nurhayat
Altaca Kayışoğlu, CHP Bursa Milletvekili Orhan Sarıbal, CHP Parti Meclisi Üyesi Canan Taşer,
CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, CHP Bursa İl Başkan Yardımcısı İsmail Altay, CHP
Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Nilüfer Belediyesi Başkanvekili Salih Güleç, belediye
başkan yardımcıları, meclis üyeleri ile birim müdürleri katılım sağladı.
Osmangazi’de 700 Günde Neler Değişti?
Toplantı öncesinde düzenlenen iftar yemeğinde basın mensuplarıyla yakından ilgilenen Başkan
Erkan Aydın, daha sonra 700 günlük hizmet dönemine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Göreve başlamadan kamuoyuna sundukları 58 vaadin büyük bir kısmını gerçekleştirdiklerine
işaret eden Başkan Aydın, sözlerinde şu ifadeleri kullandı:
“700 günde 58 vaadin 40’ını tamamlamışız. Yani yaklaşık yüzde 70’ini gerçekleştirmişiz.
Bunların 13’ü üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. 5 vaadimiz için ise önümüzdeki süreçte
çalışmalara başlayıp, hepsini gerçekleştirmek için mücadele edeceğiz. 2 yıl gibi bir süre çok
kolay değil. Gerek ekip arkadaşlarımız, gerek yönetim kadromuz, gerek müdürlerimiz ve 3 bin
kişilik mesai arkadaşlarımızla gece gündüz demeden uğraştık. Bugün de o verdiğimiz vaatlerin
yüzde 70’ini gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz.”
Sosyal belediyecilik anlayışından hareketle Osmangazili vatandaşlar için hayata geçirdikleri
projelere ve hizmetlerine değinen Başkan Aydın, bugüne kadar 25 açılış ile 30 temel atma
gerçekleştirdiklerini vurguladı. 5 kreşi hayata geçirdiklerini, 3 tane kreşin inşaatının devam
ettiğini belirten Aydın, “Hedefimiz sene sonunda kreş sayısında 10’a ulaşmak. Kreşlerimizde
annelerin meslek yaşamına katılma oranı yüzde 25, her 4 anneden biri şu an rahatlıkla iş
hayatına katılabiliyor. Ayrıca bugüne kadar 463 çocuğu ilk kez Uludağ ile buluşturduk. 48
mahallede kahvaltı programı gerçekleştirerek mahalle sakinlerini dinledik. 50 mahalleden 5 bin
çocuğu Bursaspor maçına götürdük. Birçoğu ilk defa stadyuma girdi. Aslında Bursaspor taraftarı
yetiştiriyoruz. Yine dönemimizde açtığımız kent lokantalarında 400 bin, Genç Cafe’lerde 555 bin
misafiri ağırladık. Diğer tesislerimizi dahil ettiğimizde yaklaşık 1,5 milyona yakın ziyaretçi
tesislerimizden faydalandı” açıklamalarında bulundu.700 günde kentin altyapısı ve ulaşımı adına 150 bin ton asfalt döktüklerini belirten Başkan
Aydın, 70 bin metrekare alana kaldırım döşendiğini, bunun yanı sıra yaklaşık 20 park açılışı
gerçekleştirerek 700’ün üzerinde parkın bakımını, sulamasını ve yeşil alan korumasını
yaptıklarını kaydetti.
“50 Bin Metrekarelik Alanda Afet Yardımları İçin Yer Hazırlıyoruz”
Bursa’nın deprem kuşağında olduğunu anımsatan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın,
Çukurca’da 17 bin metrekarelik bir alanda bakanlıktan kamu yararı tahsisi aldıklarını belirterek,
burada Afet Koordinasyon Merkezi oluşturacaklarının bilgisini verdi. Başkan Aydın, doğal
afetlere ilişkin yaptığı konuşmasında şu ifadeleri kullandı:
“50 bin metrekarelik bir alanda lojistik, sığınma ve diğer ihtiyaçlarla ilgili afet ve acil yardımları
yapacak yer hazırlıyoruz. Çalışmalarımız devam ediyor. Herhangi bir afet anında telefonun,
internetin, iletişimin kesilmeyeceği kuleler dikeceğiz. Aynı zamanda 22 bin 100 kişiyi afetler ilgili
eğitim verdik. Bunun yanında içerisinde her türlü ihtiyacın olduğu Afet Koordinasyon
Konteynerleri koyuyoruz. Şu anda 10 mahallemizde, yıl sonuna kadar 100 mahallemizde bunları
konumlandıracağız. Termal kameralı dronumuzu geçen sene yangınlarda kullanmıştık. Afet
anında ne kadar ihtiyaç olduğunu bizzat test ettik, onunla ilgili de bir tane karavan afet kontrol
merkezini, anında müdahale için konuşlandıracağız. Afet toplanma alanı 200 küsürlerdeydi, iki
buçuk kat artırarak 459’a çıkarttık.”
Sosyal Destek ve Spor Faaliyetlerinde Yoğun Mesai
Göreve geldikleri ilk günden itibaren sosyal destek ve spor faaliyetleri alanında yoğun mesai
harcadıklarını söyleyen Başkan Erkan Aydın, Ramazan ayında yaklaşık 20 bin vatandaşa erzak
yardımı yapıldığını, 120 bine yakın vatandaşı ise iftar sofralarında ağırladıklarını ifade etti.
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü kapsamında 13 kütüphane ile hizmet verildiğini hatırlatan
Aydın, “İlk olarak Hasan Ali Yücel Dünya Klasikleri Kütüphanesi, ardından İsmail Hakkı Tonguç
Bağış Kütüphanesi’ni hizmete açtık. Bayramdan sonra Hisar Arkeopark’ta yer alan Yaşar Kemal
Medeniyetler Kütüphanesi’ni hizmete sunacağız. Bugüne kadar 34 bin 808 kitap ödünç verildi,
51 bin 531 kitabımız var. Her gün sağ olsun bir bağışçımız arayıp, kitaplarını bağışlamak istiyor.
186 bin 111 kişi havuzlarımızı, 95 bin 459 kişi de fitness salonlarımızı kullandı. İlk defa
Yenibağlar’da kadınlara özel cimnastik fitness salonu açtık. Buraya talep oldukça fazla. İnşallah
diğer mahallelerimizde de gerçekleştireceğiz” değerlendirmesini yaptı.
Başkan Erkan Aydın, Veteriner İşleri Müdürlüğü’nde gerçekleşen faaliyetlere ilişkin yaptığı
bilgilendirmede Hamitler’deki barınağın dışında Selçukgazi’de 75 bin metrekarelik bir alanda
çalışmalara başladıklarını ve kısa süre içerisinde hizmete açacaklarını müjdeledi. 32 bin 261
medikal tedavinin, 6 bin 196 kısırlaştırmanın, 2 bin 530 sahiplendirmenin yapıldığını söyleyen
Başkan Aydın, 175 ton mama dağıttıklarını duyurdu.
“Yüzde 75 Memnuniyet Oranına Çıktık”
Temizlik işleri faaliyetleri kapsamında da konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydon,
şikayet oranının daha önce yüksek olduğunu anımsatarak, “Şehrin Gözleri projesini yaptık.
Ocak ayında yaptığımız ankette bu oran yüzde 4’e kadar düştü. 160 tane çöp kamyonuna
kameraları yerleştirdik. Yapay zekayla destekleyerek her hafta 9 bine yakın sokağı
arkadaşlarımız temizliyor. Çalışanın da entegre olmasıyla yüzde 75 memnuniyet oranına çıktık.
Bu kadar geniş alanda memnuniyet oranının yükselmesi, bizleri mutlu ediyor” şeklinde konuştu.İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü’nün çalışmaları sayesinde 2 bin dönüm tarım arazinin
kirlenmesini, 207 bin 706 adet ağacın kesilmesini, 339 milyon litre suyun da kirlenmesini
önlediklerini vurgulayan Başkan Aydın, 10 tona yakın pil toplandığını, 905 ton atık giysi ve diğer
eşyaların toplandığını söyledi. Kültür ve sanat alanında 2 yılda 103 tiyatro ve sergi etkinliği
düzenlediklerini ifade eden Aydın, “350 bin kişinin toplam katılımıyla konserler ve sanat
gösterileri gerçekleştirdik. 116 farklı atölye çalışması yaparak kadınından, gencine, yaşlısına
herkesin kendi alanıyla ilgili buluşmalar yapmasına imkan sağladık” açıklamasında bulundu.
Başkan Aydın, son olarak 700 gün gibi bir süre içerisinde 30 müdürlük ve 3 bin çalışan ile
Osmangazi’de fark yaratmaya çalıştıklarını söyleyerek, “700 gün önce burada yaptığımız
toplantıya katılanlar hatırlayacaktır; salonda bir koltuk vardı ve biz o koltuğu itiyoruz, koltukta
oturmaya gelmiyoruz demiştik. Bu bir metafordu. Bugün o sözümü yerine getirmenin
mutluluğunu yaşıyorum. Tüm mesai arkadaşlarımıza emekleri için teşekkür ediyorum” sözleriyle
konuşmasını noktaladı.
Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, program sonunda basın mensuplarının sorularını
yanıtladı.
- Başkan Erkan Aydın 700 Günlük Hizmet Raporunu Paylaştı
- Başkan Aydın: “700 Günde Vaatlerimizin Yaklaşık Yüzde 70’ini Gerçekleştirdik ”
Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, görevde geride bıraktığı 700 günde ilçede hayata
geçirilen projeleri ve yürütülen çalışmaları kamuoyu ile paylaştı. Sosyal destek programlarından
altyapı yatırımlarına, kültür ve sanat projelerinden kentsel gelişim hamlelerine kadar birçok
alanda önemli adımlar attıklarını belirten Aydın, Osmangazi’nin geleceğine yönelik hedeflerini
de açıkladı.
31 Mart 2024’de yapılan yerel seçimlerde Osmangazi Belediye Başkanlığı’na seçilen ve 12
Nisan 2024 tarihinde mazbatasını alarak göreve başlayan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan
Aydın, “700 Gündür Buradayız Şimdi Daha İleriye” başlığıyla düzenlenen basın toplantısıyla
kamuoyunun karşısına çıktı.
Daha önce seçim vaatlerini açıkladığı aynı mekanda, 700 gün sonra basın mensuplarıyla
yeniden bir araya gelen Başkan Aydın’ın toplantısına; CHP Genel Başkan Yardımcısı Nurhayat
Altaca Kayışoğlu, CHP Bursa Milletvekili Orhan Sarıbal, CHP Parti Meclisi Üyesi Canan Taşer,
CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, CHP Bursa İl Başkan Yardımcısı İsmail Altay, CHP
Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Nilüfer Belediyesi Başkanvekili Salih Güleç, belediye
başkan yardımcıları, meclis üyeleri ile birim müdürleri katılım sağladı.
Osmangazi’de 700 Günde Neler Değişti?
Toplantı öncesinde düzenlenen iftar yemeğinde basın mensuplarıyla yakından ilgilenen Başkan
Erkan Aydın, daha sonra 700 günlük hizmet dönemine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Göreve başlamadan kamuoyuna sundukları 58 vaadin büyük bir kısmını gerçekleştirdiklerine
işaret eden Başkan Aydın, sözlerinde şu ifadeleri kullandı:
“700 günde 58 vaadin 40’ını tamamlamışız. Yani yaklaşık yüzde 70’ini gerçekleştirmişiz.
Bunların 13’ü üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. 5 vaadimiz için ise önümüzdeki süreçte
çalışmalara başlayıp, hepsini gerçekleştirmek için mücadele edeceğiz. 2 yıl gibi bir süre çok
kolay değil. Gerek ekip arkadaşlarımız, gerek yönetim kadromuz, gerek müdürlerimiz ve 3 bin
kişilik mesai arkadaşlarımızla gece gündüz demeden uğraştık. Bugün de o verdiğimiz vaatlerin
yüzde 70’ini gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz.”
Sosyal belediyecilik anlayışından hareketle Osmangazili vatandaşlar için hayata geçirdikleri
projelere ve hizmetlerine değinen Başkan Aydın, bugüne kadar 25 açılış ile 30 temel atma
gerçekleştirdiklerini vurguladı. 5 kreşi hayata geçirdiklerini, 3 tane kreşin inşaatının devam
ettiğini belirten Aydın, “Hedefimiz sene sonunda kreş sayısında 10’a ulaşmak. Kreşlerimizde
annelerin meslek yaşamına katılma oranı yüzde 25, her 4 anneden biri şu an rahatlıkla iş
hayatına katılabiliyor. Ayrıca bugüne kadar 463 çocuğu ilk kez Uludağ ile buluşturduk. 48
mahallede kahvaltı programı gerçekleştirerek mahalle sakinlerini dinledik. 50 mahalleden 5 bin
çocuğu Bursaspor maçına götürdük. Birçoğu ilk defa stadyuma girdi. Aslında Bursaspor taraftarı
yetiştiriyoruz. Yine dönemimizde açtığımız kent lokantalarında 400 bin, Genç Cafe’lerde 555 bin
misafiri ağırladık. Diğer tesislerimizi dahil ettiğimizde yaklaşık 1,5 milyona yakın ziyaretçi
tesislerimizden faydalandı” açıklamalarında bulundu.700 günde kentin altyapısı ve ulaşımı adına 150 bin ton asfalt döktüklerini belirten Başkan
Aydın, 70 bin metrekare alana kaldırım döşendiğini, bunun yanı sıra yaklaşık 20 park açılışı
gerçekleştirerek 700’ün üzerinde parkın bakımını, sulamasını ve yeşil alan korumasını
yaptıklarını kaydetti.
“50 Bin Metrekarelik Alanda Afet Yardımları İçin Yer Hazırlıyoruz”
Bursa’nın deprem kuşağında olduğunu anımsatan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın,
Çukurca’da 17 bin metrekarelik bir alanda bakanlıktan kamu yararı tahsisi aldıklarını belirterek,
burada Afet Koordinasyon Merkezi oluşturacaklarının bilgisini verdi. Başkan Aydın, doğal
afetlere ilişkin yaptığı konuşmasında şu ifadeleri kullandı:
“50 bin metrekarelik bir alanda lojistik, sığınma ve diğer ihtiyaçlarla ilgili afet ve acil yardımları
yapacak yer hazırlıyoruz. Çalışmalarımız devam ediyor. Herhangi bir afet anında telefonun,
internetin, iletişimin kesilmeyeceği kuleler dikeceğiz. Aynı zamanda 22 bin 100 kişiyi afetler ilgili
eğitim verdik. Bunun yanında içerisinde her türlü ihtiyacın olduğu Afet Koordinasyon
Konteynerleri koyuyoruz. Şu anda 10 mahallemizde, yıl sonuna kadar 100 mahallemizde bunları
konumlandıracağız. Termal kameralı dronumuzu geçen sene yangınlarda kullanmıştık. Afet
anında ne kadar ihtiyaç olduğunu bizzat test ettik, onunla ilgili de bir tane karavan afet kontrol
merkezini, anında müdahale için konuşlandıracağız. Afet toplanma alanı 200 küsürlerdeydi, iki
buçuk kat artırarak 459’a çıkarttık.”
Sosyal Destek ve Spor Faaliyetlerinde Yoğun Mesai
Göreve geldikleri ilk günden itibaren sosyal destek ve spor faaliyetleri alanında yoğun mesai
harcadıklarını söyleyen Başkan Erkan Aydın, Ramazan ayında yaklaşık 20 bin vatandaşa erzak
yardımı yapıldığını, 120 bine yakın vatandaşı ise iftar sofralarında ağırladıklarını ifade etti.
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü kapsamında 13 kütüphane ile hizmet verildiğini hatırlatan
Aydın, “İlk olarak Hasan Ali Yücel Dünya Klasikleri Kütüphanesi, ardından İsmail Hakkı Tonguç
Bağış Kütüphanesi’ni hizmete açtık. Bayramdan sonra Hisar Arkeopark’ta yer alan Yaşar Kemal
Medeniyetler Kütüphanesi’ni hizmete sunacağız. Bugüne kadar 34 bin 808 kitap ödünç verildi,
51 bin 531 kitabımız var. Her gün sağ olsun bir bağışçımız arayıp, kitaplarını bağışlamak istiyor.
186 bin 111 kişi havuzlarımızı, 95 bin 459 kişi de fitness salonlarımızı kullandı. İlk defa
Yenibağlar’da kadınlara özel cimnastik fitness salonu açtık. Buraya talep oldukça fazla. İnşallah
diğer mahallelerimizde de gerçekleştireceğiz” değerlendirmesini yaptı.
Başkan Erkan Aydın, Veteriner İşleri Müdürlüğü’nde gerçekleşen faaliyetlere ilişkin yaptığı
bilgilendirmede Hamitler’deki barınağın dışında Selçukgazi’de 75 bin metrekarelik bir alanda
çalışmalara başladıklarını ve kısa süre içerisinde hizmete açacaklarını müjdeledi. 32 bin 261
medikal tedavinin, 6 bin 196 kısırlaştırmanın, 2 bin 530 sahiplendirmenin yapıldığını söyleyen
Başkan Aydın, 175 ton mama dağıttıklarını duyurdu.
“Yüzde 75 Memnuniyet Oranına Çıktık”
Temizlik işleri faaliyetleri kapsamında da konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydon,
şikayet oranının daha önce yüksek olduğunu anımsatarak, “Şehrin Gözleri projesini yaptık.
Ocak ayında yaptığımız ankette bu oran yüzde 4’e kadar düştü. 160 tane çöp kamyonuna
kameraları yerleştirdik. Yapay zekayla destekleyerek her hafta 9 bine yakın sokağı
arkadaşlarımız temizliyor. Çalışanın da entegre olmasıyla yüzde 75 memnuniyet oranına çıktık.
Bu kadar geniş alanda memnuniyet oranının yükselmesi, bizleri mutlu ediyor” şeklinde konuştu.İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü’nün çalışmaları sayesinde 2 bin dönüm tarım arazinin
kirlenmesini, 207 bin 706 adet ağacın kesilmesini, 339 milyon litre suyun da kirlenmesini
önlediklerini vurgulayan Başkan Aydın, 10 tona yakın pil toplandığını, 905 ton atık giysi ve diğer
eşyaların toplandığını söyledi. Kültür ve sanat alanında 2 yılda 103 tiyatro ve sergi etkinliği
düzenlediklerini ifade eden Aydın, “350 bin kişinin toplam katılımıyla konserler ve sanat
gösterileri gerçekleştirdik. 116 farklı atölye çalışması yaparak kadınından, gencine, yaşlısına
herkesin kendi alanıyla ilgili buluşmalar yapmasına imkan sağladık” açıklamasında bulundu.
Başkan Aydın, son olarak 700 gün gibi bir süre içerisinde 30 müdürlük ve 3 bin çalışan ile
Osmangazi’de fark yaratmaya çalıştıklarını söyleyerek, “700 gün önce burada yaptığımız
toplantıya katılanlar hatırlayacaktır; salonda bir koltuk vardı ve biz o koltuğu itiyoruz, koltukta
oturmaya gelmiyoruz demiştik. Bu bir metafordu. Bugün o sözümü yerine getirmenin
mutluluğunu yaşıyorum. Tüm mesai arkadaşlarımıza emekleri için teşekkür ediyorum” sözleriyle
konuşmasını noktaladı.
Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, program sonunda basın mensuplarının sorularını
yanıtladı.





