MUDANYA’DA KAHRAMAN ŞÜKRÜ ÇAVUŞ ANILDI
DALGIÇ: “TARİHE CESARETİ OLANLAR YÖN VERİR”Mudanya’nın işgaline karşı ilk kurşunu sıkarak bağımsızlık ateşini yakan Şükrü Çavuş, şanlı direnişin
106. yılında törenle anıldı. Anma töreninde konuşan Mudanya Belediye Başkanı Deniz Dalgıç,
“Şükrü Çavuş, sıktığı o ilk kurşunla teslimiyetin bir kader olmadığını tüm dünyaya ilan etti” dedi.
İngiliz işgaline karşı direnişin öncüsü olan ve ilk kurşunu sıkarak başlayan çatışmada şehit düşen Şükrü
Çavuş, şehadetinin 106. yılında anıtı başında düzenlenen törenle anıldı. Mudanya İskele
Meydanı’ndaki yoğun katılımlı törende; ilçe protokolü, siyasi parti ve STK temsilcileri, meclis üyeleri,
gaziler, muhtarlar ve vatandaşlar hazır bulundu.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan programda konuşan Mudanya Belediye
Başkanı Deniz Dalgıç, tarihe sayıca fazla olanların değil, cesareti fazla olanların yön vereceğini
vurgulayarak şunları söyledi:
“Şükrü Çavuş’un bize bıraktığı miras; şartlar ne kadar ağır olursa olsun, mücadele azmini ve umudu
kaybetmemektir. Haksızlık karşısında sessiz kalmamaktır. Özgürlüğün değerini bilmek, bağımsızlığına
sahip çıkmaktır. Bugün onların sayesinde bağımsız bir ülkede, Cumhuriyetimizin çatısı altında
yaşıyoruz. Artık cephede savaşmıyoruz şüphesiz; ama görevimiz hala aynı: Özgürlüğü demokrasiyle
güçlendirmek, Cumhuriyet’i korumak ve daha ileri taşımak, tarihimize sahip çıkıp ortak yaşam
kültürünü büyütmek ve çocuklarımıza gurur duyacakları bir Mudanya bırakmak.”
“MUDANYA SIRADAN BİR İLÇE DEĞİLDİR”
Mudanya’nın hafızasını korumanın geçmişe saygı, geleceğe karşı ise bir sorumluluk olduğunu ifade
eden Başkan Dalgıç, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:
“Mudanya, sıradan bir ilçe değildir. Bu topraklar barışın simgesidir. Bir yanda Şükrü Çavuş’un ilk
kurşunu, diğer yanda Mudanya Mütarekesi’nin susturduğu silahlar... Şükrü Çavuş’u anmak, onun
cesaretini unutmamaktır. Onun uğruna mücadele ettiği değerlere, Cumhuriyetimize ve Mudanya’ya
sahip çıkmaktır. 106 yıl önce Mudanyamızdan yükselen o irade, hala bugünün Mudanyasının
vicdanında yaşamaya devam ediyor. Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah
arkadaşları başta olmak üzere, kahramanımız Şükrü Çavuş’u ve bağımsızlığımız uğruna can veren tüm
şehitlerimizi sonsuz şükranla anıyorum. Yaşasın Cumhuriyet, yaşasın özgür Türkiye, özgür Mudanya!”
Tören, Şükrü Çavuş Anıtı’na karanfillerin bırakılmasıyla sona erdi. Anma programının ardından Hal
Camii’nde şehitler için mevlid okutuldu, vatandaşlara lokma ikramında bulunuldu.
25 Haziran 1920’de Şükrü Çavuş ve beraberindeki askerler, 25 Haziran 1920’de Mudanya’da İngiliz
filosuna karşı direniş göstermiş, yaşanan çatışmada sonrası İngilizler, Mudanya’dan geri çekilmişti.
Çatışmada Şükrü Çavuş şehit düşmüştü.
DALGIÇ: “TARİHE CESARETİ OLANLAR YÖN VERİR”Mudanya’nın işgaline karşı ilk kurşunu sıkarak bağımsızlık ateşini yakan Şükrü Çavuş, şanlı direnişin
106. yılında törenle anıldı. Anma töreninde konuşan Mudanya Belediye Başkanı Deniz Dalgıç,
“Şükrü Çavuş, sıktığı o ilk kurşunla teslimiyetin bir kader olmadığını tüm dünyaya ilan etti” dedi.
İngiliz işgaline karşı direnişin öncüsü olan ve ilk kurşunu sıkarak başlayan çatışmada şehit düşen Şükrü
Çavuş, şehadetinin 106. yılında anıtı başında düzenlenen törenle anıldı. Mudanya İskele
Meydanı’ndaki yoğun katılımlı törende; ilçe protokolü, siyasi parti ve STK temsilcileri, meclis üyeleri,
gaziler, muhtarlar ve vatandaşlar hazır bulundu.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan programda konuşan Mudanya Belediye
Başkanı Deniz Dalgıç, tarihe sayıca fazla olanların değil, cesareti fazla olanların yön vereceğini
vurgulayarak şunları söyledi:
“Şükrü Çavuş’un bize bıraktığı miras; şartlar ne kadar ağır olursa olsun, mücadele azmini ve umudu
kaybetmemektir. Haksızlık karşısında sessiz kalmamaktır. Özgürlüğün değerini bilmek, bağımsızlığına
sahip çıkmaktır. Bugün onların sayesinde bağımsız bir ülkede, Cumhuriyetimizin çatısı altında
yaşıyoruz. Artık cephede savaşmıyoruz şüphesiz; ama görevimiz hala aynı: Özgürlüğü demokrasiyle
güçlendirmek, Cumhuriyet’i korumak ve daha ileri taşımak, tarihimize sahip çıkıp ortak yaşam
kültürünü büyütmek ve çocuklarımıza gurur duyacakları bir Mudanya bırakmak.”
“MUDANYA SIRADAN BİR İLÇE DEĞİLDİR”
Mudanya’nın hafızasını korumanın geçmişe saygı, geleceğe karşı ise bir sorumluluk olduğunu ifade
eden Başkan Dalgıç, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:
“Mudanya, sıradan bir ilçe değildir. Bu topraklar barışın simgesidir. Bir yanda Şükrü Çavuş’un ilk
kurşunu, diğer yanda Mudanya Mütarekesi’nin susturduğu silahlar... Şükrü Çavuş’u anmak, onun
cesaretini unutmamaktır. Onun uğruna mücadele ettiği değerlere, Cumhuriyetimize ve Mudanya’ya
sahip çıkmaktır. 106 yıl önce Mudanyamızdan yükselen o irade, hala bugünün Mudanyasının
vicdanında yaşamaya devam ediyor. Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah
arkadaşları başta olmak üzere, kahramanımız Şükrü Çavuş’u ve bağımsızlığımız uğruna can veren tüm
şehitlerimizi sonsuz şükranla anıyorum. Yaşasın Cumhuriyet, yaşasın özgür Türkiye, özgür Mudanya!”
Tören, Şükrü Çavuş Anıtı’na karanfillerin bırakılmasıyla sona erdi. Anma programının ardından Hal
Camii’nde şehitler için mevlid okutuldu, vatandaşlara lokma ikramında bulunuldu.
25 Haziran 1920’de Şükrü Çavuş ve beraberindeki askerler, 25 Haziran 1920’de Mudanya’da İngiliz
filosuna karşı direniş göstermiş, yaşanan çatışmada sonrası İngilizler, Mudanya’dan geri çekilmişti.
Çatışmada Şükrü Çavuş şehit düşmüştü.





